haber
HABER ARAMA
Web Haber     haber ara
Anasayfa
Türkiye
Siyaset
Spor
Teknoloji
Dünya
Ekonomi
Sağlık
Yaşam
Sanat
Eğitim
Eğitim haberleri

MEB İlköğretim kayıt uyarısı

MEB 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında resmi ilköğretim okulların birinci sınıflarına kayıtların önceki yıllardan farklı yapılacağını belirtti.

03 Haziran 2009 13:46
MEB İlköğretim kayıt uyarısı

Reklamlar

MEB son günlerde bazı basın yayın kuruluşlarında okul kayıtlarına ilişkin yanlış anlaşılmalara sebebiyet verecek özellikteki haberler üzerine bir açıklama yaptı. Milli Eğitim Bakanlığı, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında resmi ilköğretim okullarının birinci sınıflarına kayıtların önceki yıllardan farklı bir şekilde yapılacağını açıklayarak velilerden duyarlı olmalarını istedi.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, E-Devlet uygulaması kapsamında, ulusal adres veri tabanındaki bilgiler esas alınarak öğrencilerin okullara otomatik olarak yerleştirileceği, velilerin form doldurması ve ön kayıt yaptırmasına gerek olmadığı bildirildi.

Velilerin çocuklarının hangi okula yerleştirildiğini 29 Haziran tarihinden itibaren Milli Eğitim Bakanlığı internet sitesindeki Veri Bilgilendirme Sistemi’nden veya yakınındaki bir ilköğretim okuluna giderek öğrenebileceği ifade edildi.

Herhangi bir karışıklık çıkması durumunda, kayıt ve nakillerde ulusal adres veri tabanındaki adres bilgileri esas alınacağının belirtildiği açıklamada “Okul yöneticilerinin öğrencinin adresinin doğruluğunu tespit açısından velilerden elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi, kira sözleşmesi veya tapu kaydı gibi belgeleri isteyebileceği” kaydedildi.

Açıklamanın bitiminde “Velilerimiz kayıt için gerek internetten form doldurulması, gerekse okula başvurması önkayıt yaptırması, kayıt parası yatırması gibi herhangi bir işlem yapmayacak, adres ve T.C.Kimlik bilgileri doğrultusunda çocuklar sistem tarafından okullara kayıt edilecektir.” denildi. (İLKHA)

facebook Twitter Bookmark digg it digg it Google kaydet!

 Yukarı Çık
Baslik:
Metin: /500


48 Yorum ___________________________________________________________________
bu sisteme hayır

ben çalışan bir anneyim çocuğum ilk öğretim beşinci sınfa geçti . okulu anneannesine ve iş yerine yakındı bizim haberimiz olmadan ikametgah a göre okula yerleştirmişler bu Saçmalığın önüne kim geçecek M.E. BAKANLIĞINDAN AÇIKLAMA BEKLİYORUM. BU ÇOCUKLARIN SORUMLULUĞUNU KİM ÜSTLENECEK.....
13 Eylül 2010 21:34 | Yukarı Çık
Kayıt parası

Ben darıcada ana okuluna gidecek oğlum için 100TL kayıt parası aldılar. Bu kayıt parası zorunlumudur.okulumuz.Mehmet Akif İ.Ö.O.Darıca Kocaeli
10 Eylül 2010 14:02 | Yukarı Çık
Kayıt parası

Ben darıcada okuyorum. Ana okuluna gidecek çocuğum için 100TL kayıt parası istediler. Zorunlumudur
10 Eylül 2010 13:47 | Yukarı Çık
Kardeşler aynı okula gidebilsin!

Öğretmenim ve 2 çocuk annesiyim.Tam gün eğitim verdiğimiz için İstanbul’da az sayıdaki etüdlü okullardan birisine 6 yaşındaki oğlum için geçen yıl kuraya girmek zorunda kaldık.Şanslıymışız ki çıktı.Bu yıl ana sınıfına gitmesi gereken kızım için de mecburen kuraya katıldık ama çıkmadı.Başka çarem olmadığı için bu yıl da kreşe göndereceğim.Seneye 1. sınıf için tekrar kuraya gireceğiz.Ama o zaman da çıkmazsa ne olacak? Oğlum başka,kızım başka okula mı gidecek?Her birini okula bırakıp almaya kalkarsam ben derslerime nasıl yetişeceğim?Adrese dayalı sistem çok güzel ama kardeşlerin aynı okula gidebilmesi için acilen bir düzenleme yapılmalı. Ve çalışan anne babalar için tek çare olan etüdlü okullara kayıt için öğretmen ve memur çocuklarına öncelik verilmeli.Aynı okulda öğretmenlik yapıyorsa ,o öğretmenin çocuğu kurasız olarak okula kaydedilebiliyor!Bize de böyle bir kontenjan verilmeli. Üzülerek ve de çok sinirlenerek gözlemlediğim bir konu daha var.Kendisi ev hanımı olduğu halde eşinin işyerinde çalışıyor gösterildiği için çocuğu bu okullarda okuyan bir sürü veli var.Biz öğretmenlerin veya memurların kontenjanı olsaydı bu kişiler yüzünden mağdur olmayacaktık. Bu konularda yürütülen bir çalışma var mı ve/veya ben çözüm için ne yapabilirim
18 Temmuz 2010 15:23 | Yukarı Çık
Rezalet

nebu kardeşim evim nerdeee okul nerde böyle sstem mi olur
18 Haziran 2010 00:51 | Yukarı Çık
kayıtlarda eşitlik

Bu kayıt sistemine göre özel okula kaydını yaptıramayan fakirler ne halt ederse etsin çocuğunu uygun yere yazdıramaz. senin çalıştığın yer, çocuğunu alma bırakma saatin, uygun mu değil mi onların zerre kadar umurunda değil. Sizin de bir gün çıranızı yakarlar . Ayıp bu millete yaptığınız.
12 Haziran 2010 15:08 | Yukarı Çık
Adaletsizlik

Karşı bina ve bizden daha uzakta olan olan binalar Beylikdüzü Mehmet Gesoğlu i.ö.o. na kayıt yaptırabiliyorken neden 100 metre uzakta oturanlar bu okula biz kayıt yaptıramıyoruz. Güya elektronik sistem. Okul Müdürleri kendi işlerine nasıl geliyorsa o şekilde binaları paylaşıyor. Adaletsizlik.
17 Mayis 2010 12:12 | Yukarı Çık
bana bilgi verin

köy çocukları taşımalı olarak başka köy okuluna gidiyordu bunu kaldırdılar peki şimdine yapacagız nereye kayıt etirmemiz gerekiyor bu konuda lütfen yardımcı olun
12 Mayis 2010 09:20 | Yukarı Çık
zor durumda kalmak

ben çalışan bi anneyim, babamız şehirden 5 km uzakta bi yerde çalışıyor. ben ikametgahımızın bulunduğu okulun çok uzağında bi yerde çalışıyorum. Ayrıca işyerimin penceresinden görebildiğim çok yakınımda bir ilköğretim okulu var, Benim çocuğumu sırf ikametgahımız yüzünden eve yakın okula kayıt edecekler. Benim çocuğuma öğlen yemeğini kim yedirecek saat 3 te okuldan çıkacak onu kim alacak. Ben çocuğumu işyerime yakın olan okula vermek istiyorum ve bu çalışan bi anne olarak en doğal hakkım. BU SİSTEM İNSANLARI ZOR DURUMDA BIRAKMAKTAN BAŞKA Bİ İŞE YARAMIYOR. BUNUN EŞİTLİKLE BİR İLGİSİ, UZAKTAN YAKINDAN BİR ALAKASI YOK. seneye okula gidecek çocuğum şimdiden tabiri caizse resmen hasta oldum düşünmekten.
20 Nisan 2010 17:04 | Yukarı Çık
eğitimde eşitlik

MEB bu sistemi değiştirmeli benim adıma çocuğumu nasıl kaydedebilir zorbalık çocuğumu istediğim gibi okutabilmeliyim eğitim eşitlinin sağlanması lazım ozaman bütün okullar aynı kalitede olmalı sayın bakan birde varoşlardaki okullara baksın ve ayrıca kardeşler aynı okulda okumalı bir an önce düzeltilmeli
20 Nisan 2010 13:20 | Yukarı Çık
saçmalık

okulumuzu seçemiyorsak ne anladım ben vatandaşlıktan.Çocuğumun geleceği için illa param mı olması gerekiyor özel okulamı göndermem gerekiyor neden devlet okullarından istediğime gönderemiyorum.yakınım da 3 okul var bizim adrese çıkan ise manisa sıralamasında en sonuncu okul ben nasıl geleceğini karartırım çocuğumun nimet çubukçunun çocukları için sorun değil bizim çocuklarımızın geleceği ne olacak eğitim her okulda bir değil en önce eğitim sistemini süzeltin sonra adrese dayalı sistem yapın yazın yaa eğitimi bilmeyenler eğitim için uğraşıyor son yıllarda yapılan en büyük eğitim hatası lütfen geri alınsın bizde istediğimiz okula kayıt olabilelim
16 Subat 2010 11:04 | Yukarı Çık
bunlar nasıl yasalar

benim çocugumun gerçek yaşı 7 olmasına ragmen çocugum bu yıl okula başlayamıyor.kendi yaşıtları okula giderken...sebeb ise 2003 yılın da,da başka bir yasa çıktımıştı,bu yasa kimlik çıkarmazsan o güne dair hergün para cezası işliyordu.o zamanlar 2003 krizi oldugundan çocugumuzu bir yaş geç yazdırmak zorunda kaldık .şimdi haydi kızım okula desem bile giemiyor ne olacak şimdi...
27 Agustos 2009 22:21 | Yukarı Çık
bu nasıl anlayış

ben çalışan bir anneyim oğlum ilkokul 1 e başlayacak baba çalışıyor ben çalışıyorum okula mahallede b sayardan belirtilen adrese göre kayıt yapılmış ya benimle yada babasıyla okula gitmesi gerekiyor söylermisiniz 6 yaşındaki çocuk evde nasıl bizler işten gelene kadar yanlız kalacak bu kadar saçmalık olmaz 1 allahın kulu bunu anlamıyormu bir açıklama da yokm bakan da bir hanım oda anne acaba çocuğunu o yanlız bıraktımı evde bir açıklama yapabilecek mi acaba tabi lütfederse
29 Temmuz 2009 17:20 | Yukarı Çık
slm milet

ben fatmanur kayıt parası yok babam çalışmıyo ben okula yazılamıyorum
15 Temmuz 2009 20:01 | Yukarı Çık
İKİ KARDEŞ AYRILDI

MEB bu uygulaması iki kardeşi ayırdı meb yayınladığı basın açıklamalarına göre ilkokula yeni başlayacak çocukların ikametgah adresindeki en yakın okullara kayıt yapılacağı belirtiliyordu fakat ikametgah adresime 250 mt.yakınımda okul var ve oğlum bu okula gidiyordu kızım ise bu sene okula başlayacak kızımı bana uzak 1 km uzaklıktakı bir okula kayır edılmıs.gerekcesıde diğer okullardan kaydırma yapıldıgı için bizim kendi semtimizdeki okula değil başka bir semteki okula kayıt oluyor ben kendi ikametgah adresimdeki okula kızımı gönderemiyorum ve iki kardeş ayrı okullara gitmek zorunda kalıyor.bu yerleşimi yapan yerleştirme komisyonları anlaşılan masa başında bu işi yapıyor.
15 Temmuz 2009 17:45 | Yukarı Çık
slm

kayıt parası yok diyolar ama bugün gittiğimde 150 tl istediler ne olacak şimdi kime inanacaz
13 Temmuz 2009 21:56 | Yukarı Çık
kayıtbilgileri

istanbulgültepe çevre sokakta oturuyorom çocugumu kayıt için götürdügümüzde kayıt parası adı altında 100.00tl bir bedel istendi ilgililere duyurulur ben bu ödemeyi yapacak durumda deglim yusuf çakır velii
08 Temmuz 2009 21:41 | Yukarı Çık
mehmet nurı

mehmet nurı kucuköylu ılkogretım okulu 1.sınıf
05 Temmuz 2009 17:08 | Yukarı Çık
ilköğretim kayıt

oğlumu geçenyıl anasınıfını okuduğu okula vermek istiyoruz ayrıca kızımda aynı okulun 4.sınıfına devam ediyor neyapmamız gerekiyor
04 Temmuz 2009 12:35 | Yukarı Çık
Eski adrese kayıt

İstanbulda Fatih''te oturuyorum. Karı Koca çalışıyoruz. Ev sahibi ile anlaşamadık. Kadıköye taşındım.02.06.2009 tarihinde Nüfus Müd. Kaydımı yaptırdım.Çocuğumun İLKÖĞRETİM kaydı Fatihteki bir okula çıktı.Ne olacak şimdi sayın yetkililer
01 Temmuz 2009 09:43 | Yukarı Çık
Adres Değişikliği halinde E-Kayıt

E-Kayıt Hk. MEB hangi tarihli adres kayıtlarını baz aldı,bilmiyorum .Ankarada ikamet ediyorum. Ben 20 gün önce taşınarak adres değiştirdim. Farklı bir Mahheleye gittim. Küçük kızımın İLKÖĞRETİM kaydı çok uzak olan birinci adresimdeki okula çıktı. Şimdi benim nasıl bir yol izlemem gerekiyor. Yetkililerden soruyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
30 Haziran 2009 17:50 | Yukarı Çık
E- problem

Ben ve Eşim özel sektörde çalışıyoruz. Ne gecemeiz belli ne de gündüzümüz belli Büyük çocuğum ilkokul 6 sınıfa gidiyor.Onu göndrirken bibbir dil dökerek kayınvalidemden yardım istedim. Ozamanlar o vardı. rahmetli oldu. İkinci çocuğumuz oldu bu gidişle sonuncu olacak.İkinci bir evde kiracıyım.Bu çocuğumu Ablası ile beraber gönderirim fazla bir sorun yaşamam diye düşünürken Evime ve diğer okula ters bir yerde kaydı çıktı. Yahu tıkandım kaldım. ben ve eşim kara kara düşünüyoruz. Nasıl yaparız diye Bari birinci kardeşin okuluna kayıt işlemi olsa idi ablası ilgilenirdi. Çözüm bulunması gerekir.
30 Haziran 2009 11:38 | Yukarı Çık
çocuğumu okula gönderemiyorum

çocuğumu bu yıl bu saçmalık yüzünden okula göndermiyorum. benim için hangi okul olması önemli değil.ama ben çalışan bir anneyim.çocuklarımı aynı saatte aynı servisle aynı çıkış saatleri uyan okula vereceğim diye düşünürken şimdi iki çocuğumda giriş ve çıkış saatleri birbirine uymayan ve birbirine ters istikamette olan iki farklı okula gidecekler.şimdi bu kararı onaylayanlara soruyorum.bu iki kız çocuğu başlarında anne ve baba olmadan ne yapacaklar bu durumda ben nasıl çalışacağım,en azından böyle bir şeye karar verenler kardeşler için açık bir kapı bırakılması gerektiğini düşünmesi gerekiyordu.çok kızgınım sadece bu sistem benim çocuğumun 1 yılına engel olacak.ben yine çocuğumu bu yıl olmasa 1 yıl gecikmeli aynı okula vereceğim.çükü beni çaresiz bırakıyorlar.
29 Haziran 2009 22:39 | Yukarı Çık
çok üzgünüm böyle uygulama olamaz

2003 doğumlu kızım anasınıfında başladığı okuluna bu sistem yüzünden belkide devam edemeyecek.okula, siteme herşeye alıştı ve çok sevdi.şimdi kara kara düşünüyorum .ya aynı okula düşmesse .çalışan bir anne olarak ne yapacağım.heryere yazdım sıkıntımı bildirdim.kazanılmış hak gördüğüm kaydımın devam etmesini istiyorum.sanki hertürlü sistem süper sağlanmış gibi sistemini kurduğumuz okul düzenimizi bozuyorlar.7 çok geç kampanyası yaparken 6 yaşındaki çocuğumla oynuyorlar.çok tavırlı ve çok kızgınım.
29 Haziran 2009 15:14 | Yukarı Çık
offffff

sonunda buda oldu çocuğumuzu nerede okutacağımıza karar bile veremiyoruz.bir çocuk sağda diğeri soldaki okulda.bağış parası veriyorduk ama 8 yıl inandığım güvendiğim yönetim ve öğretmeni olan bir okulda okutma imkanımız vardı evlatlarımızı.şimdi bizim aklımız yok gibi seçimleri siz yapıyorsunuz.2 sokak aşagıda okulvar orası dururken çocuğum 3 cadde geçen bir okula gitmek zorunda çünkü adresimiz orayı tutuyor.8 yıllık bir çileye merhaba.
29 Haziran 2009 14:15 | Yukarı Çık
form nerdeeeeeeeeee

bugun okula gıttım kayıt için dediler internetten kayıtyap öylegel 15 gündur ugraşıyorum ögle bir siteyok şimdi ben neyapıçam biri bir yolgöstersın
29 Haziran 2009 11:32 | Yukarı Çık
29 haziran

e nerde veli bilgilendirmesi e yetişmedimi e vazgeçdiniz mi e 29 haziranda geldi ne zamana kadar bekleyelim e kayıt için ..
29 Haziran 2009 11:25 | Yukarı Çık
e nasıl olacak

29 haziranda ögrenin dediniz bakıyorum hiç bi yerde n ögrenemiyorum bu ne iş biri acıklarsa sevinirim nasıl ögrencez hangi okula kayıt edildigimizi
29 Haziran 2009 10:35 | Yukarı Çık
e bravo

zenginlere hiç birşey olmuyor istediği okula gidebiliyor,benim çocuğum ise okul bile denilmiycek bir okula gidecek anaokulana gittiği okula gitmesini istiyorum özel okullardada aynı sistem uygulansın üniversiteyi okumak içinde istanbula gelmesinler,tercih edilen okullar neden tercih ediliyo diye bir araştırma yapmışlarmı tercih edilmiyen okulları aileler keyiflerindenmi istemiyor.
28 Haziran 2009 18:11 | Yukarı Çık
kabus gibi

çocuğumu evime en yakın okula yazdırmak istiyorum.ancak malesef ikamet adresim daha uzaktaki bi okula tutuyor. komedi ya....ama nedense gülemiyorum
27 Haziran 2009 12:04 | Yukarı Çık
ne çileymiş

anlamadıgım neden ınsanları ıstemedıgı bir seye zorluyorsunu hangı cagda yasıyorsunuz kafanız basmıyormu sızın burası özgür bır ülke deılmı ben cocugumu hangı okula ıstersem verırım sız karışamazsınız bıraz saygılı olun artık ya nedır sizlerden cektıgımız
25 Haziran 2009 02:39 | Yukarı Çık
kayıt

benim büyükkızım süleymançelebi iö okulunda küçükkızımda anasınıfını aynıokuldaokudu ama şuanda küçükkızımın kaydını yapmakistemiyorlar atatürk iö okulunavermek istiyorlar bu haksızlık deyilmi çocuçların biribaşka diğeribaşka okullarda hergün hangiokula hangi çocuğumunyanına gitmeliyim elinizi vicdanınızakoyun ve söyleyin
23 Haziran 2009 15:31 | Yukarı Çık
RÜŞVET

DEVLET GÜYA BU PROJEYİ RÜŞVETI KALDIRMAK İÇİN YAPMIŞ,PEKİ EMLAKÇILARA VERILEN RÜŞVETLERI NASIL ENGELLIYCEK.BIR TARAFTAN NASIL BIR KAUS YARATTIKLARININ FARKINDA DEĞİLLER HERALDE.İNSANLAR BU KONULARDA TÜM İMKANLARINI ZORLUYOLAR
23 Haziran 2009 14:02 | Yukarı Çık
ÇİFTE STANDART

DEVLET BU PROJEYI GETIRIRKEN İNŞALLAH VAROŞLARDAKI OKULLARINDA EĞİTİM SEVİYESINI YÜKSELTMEYİ DÜŞÜNMÜŞTÜR.ÇOCUĞUMU NEDEN İSTEMEDİĞİM BİR OKULA GÖNDERMEK ZORUNDA KALAYIM.ÇOK SAÇMA BİR SISTEM..KAHRETSIN
23 Haziran 2009 13:48 | Yukarı Çık
KAYIT

ÇALIŞAN ANNEYİM OTURDUĞUM İLÇEDE TAM GÜN OLKUL YOK BENDE ÇALIŞDIĞIM İÇİN TAMGÜNE VERMEK İSTİYORUM DİYER SEMTEKİ OKULLAR ALMIYOR OTURDUĞU İLÇENİN OKULUNA GİTMESİ GEREKİYOR DİYOR BİZLER NE YAOACAĞIZ COÇUKLARIMIZ OKULA VERMEYELİMMİ
22 Haziran 2009 21:58 | Yukarı Çık
kayıt

geçen yıl ana sınıfında okuduğu okula vermek istiyoruz çalışan anneyim teyzesinde kalıyo kızım ne yapmamız gerekiyo çok saçma bi sistem bu
18 Haziran 2009 20:44 | Yukarı Çık
2003 aralık dogumlu oglum

oglum 2 aralık 2003 dogumlu ogrenımıne anasınıfından mı 1.sınftan mı baslıycak.eger 1.sınıftan alnırısa sınıf duzenlemeleının cocukların yaslarına gore ayarlanmasını ıstıyoruz..
14 Haziran 2009 10:32 | Yukarı Çık
çalışan

çalışan anneler için tam günlük ilköğretim okulları öncelikli olmalı. ben kara kara düşünüyorum. ne yapacağım.
05 Haziran 2009 11:15 | Yukarı Çık
KAyıt

Bİzim bulunduğumuz bölgede olan HASAN TAHSİN İLKÖĞREtim okulunda sınıflarda 60 kişi bulunmakta ve eğitim derecesi oldukça az 2 çocuğumuzun da saFfet çebi i.ö.o da okumasını istiyoruz