haber
HABER ARAMA
Web Haber     haber ara
Anasayfa
Türkiye
Siyaset
Spor
Teknoloji
Dünya
Ekonomi
Sağlık
Yaşam
Sanat
Eğitim
istanbul
Ankara
Eğitim haberleri

Tezsiz yüksek lisans kalktı, formasyona almak için ne gerekiyor

Tezsiz yüksek lisans kaldırıldı, formasyona 9 kriter geldi YÖK Genel Kurulu pedagojik formasyon eğitimi alanında önemli kararlar aldı formasyona almak için

Tezsiz yüksek lisans kalktı, formasyona almak için ne gerekiyor

Reklamlar

YÖK Genel Kurulu, pedagojik formasyon eğitimi alanında önemli kararlar aldı. Buna göre eğitim fakültesi dışındaki öğrencilerin öğretmen olmak için mezuniyetten sonra aldıkları 'tezsiz yüksek lisans' eğitimini kaldırdı. Bunun yerine ise pedagojik formasyon eğitimine 9 kriter getirdi. YÖK, başarılı öğrencilerin öğretmen adayı olması için de formasyon alacaklara not şartı koydu.

-Yükseköğretim Kurulu (YÖK), eğitim fakültesi dışındaki öğrencilerin öğretmen olmak için mezuniyetten sonra aldıkları 'tezsiz yüksek lisans' eğitimini kaldırdı. Bunun yerine ise pedagojik formasyon eğitimine 9 kriter getirdi. Eski mezunlara da formasyon alma hakkı veren YÖK, başarılı öğrencilerin öğretmen adayı olması için formasyon alacaklara not şartı koydu.

YÖK Genel Kurulu, Üniversitelerarası Kurul (ÜAK), Öğretmen Yetiştirme Türk Milli Komitesi ve eğitim fakültelerinin görüşlerini alarak pedagojik formasyon eğitimi alanında önemli kararlar aldı. Bu kararlara göre YÖK'ün belirlediği formasyon eğitimi kriterlerini sağlamayan üniversiteler pedagojik formasyon eğitimi veremeyecek. YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. Yekta Saraç amaçlarını 'daha kaliteli ve nitelikli öğretmen adayları yetiştirmek' olarak özetlerken, mezuniyetten sonra 1 yılda alınan tezsiz yüksek lisansı pratikte öğrencilerin faydasına olmadığı için kaldırdıklarını belirtti. Saraç, ayrıca tezsiz yüksek lisansa giriş için kullanılan ALES ve yabancı dil bilgisi gibi şartlar yerine diploma notu kriteri getirdiklerini kaydetti.

YÖK'ün kararına göre 'pedagojik formasyon eğitimi vermek isteyen bir üniversitede eğitim fakültesi veya eğitim bilimleri bölümünün bulunması, bu alanda yeterli sayıda ve nitelikte kadrolu öğretim üyesi bulunması' şart olacak. Öğrenci, fen edebiyat veya başka bir fakültede okurken formasyon eğitimi de alabilecek, ancak formasyon eğitimi 5. yarıyılda başlayacak ve 2 yıla (dört yarıyıla) yayılarak verilecek. Formasyon eğitimine kabulde öğrencilerin ağırlıklı not ortalamasının 4 üzerinden en az 2,5 olması ve en fazla alttan başarısız 2 dersinin olması gerecek. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans eğitimleri 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren açılmayacak ve daha önce izin verilenlere öğrenci alınmayacak. Bu öğretim yılından itibaren mezun durumda olan öğrencilere de pedagojik formasyon sertifikası eğitimi verilmeye başlanacak. Mezun durumda olan öğrencilerin de diploma notu 4 üzerinden en az 2,5 olacak. Mezunların formasyon eğitimi süresi ise iki yarıyıla (1 yıl) yayılacak. Üniversiteler vermek istedikleri pedagojik formasyon eğitimi için her seferinde YÖK'ten izin alacak. YÖK, her izin sırasında öğretim üyesi sayısı gibi kriterleri kontrol edecek.

YÖK geçen yıl aldığı kararla fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin eğitimleri süresinde formasyon almalarına imkân vermiş, bu konuda başvuran bazı üniversitelerin talebini kabul etmişti. Mezun durumdaki fen edebiyatlılar ise tezsiz yüksek lisans yerine kendilerine de formasyon eğitimi verilmesini istiyordu.

Eğitim fakültesi öğrencileri üniversite eğitimleri esnasında pedagoji dersleri alarak öğretmen olabilecek durumda mezun oluyor. Fen edebiyat gibi fakülteleri bitirenler ise öğretmenlik yapmak isterlerse mezuniyetlerinden sonra tezsiz yüksek lisans veya pedagojik formasyon eğitimi almak zorundaydı. Fen edebiyat fakültesi öğrencileri dışında Talim ve Terbiye Kurulu'nun öğretmen olarak atanacakları düzenleyen 80 No'lu kararında sayılan branşlarda atanmak isteyenlerin de formasyon eğitimi alması gerekiyor

Formasyon için öğrencilere kolaylık

Eğitim fakültesi dışındaki yükseköğretim kurumunda okuyan öğrencilere verilecek pedagojik formasyon eğitimi kolaylaşıyor. Tıp okuyan bir öğrenci, eğitimine devam ederken öğretmen olabilmek için pedagojik formasyon alabilecek

YÖK, eğitim fakültesi dışında bir yükseköğretim kurumunda okuyan ve öğretmen olmak isteyen üniversite öğrencilerine verilecek pedagojik formasyon eğitimini kolaylaştırdı. Buna göre, tıp fakültesinde okurken öğretmen olmaya karar veren öğrenci tıp eğitimi sürerken öğretmen olabilmek için pedagojik formasyon alabilecek. Daha önce, eğitim fakültesi dışındaki öğretmen olmak isteyenler üniversite eğitimlerinin ardından iki yıl tezsiz yüksek lisans eğitimi yapıyorlardı. Ataması yapılmayan 300 bini aşkın öğretmen adayı bulunurken, yeni sistemle öğretmen adayı sayısının artacağına dikkat çekildi.

YÖK, perşembe günü yapılan genel kurulda öğretmen olmak isteyenlerin katıldığı formasyon eğitiminin kolaylaştırılmasına yönelik karar aldı. Karar, Öğretmen Yetiştirme Türk Milli Komitesi ile Üniversitelerarası Kurul’un (ÜAK) oluşturduğu kriterler uyarınca alınırken, eğitim fakültelerinin görüşlerine başvuruldu. Yeni sistem şöyle işleyecek:

- İlgili üniversitede eğitim fakültesi veya eğitim bilimleri bölümü bulunacak ve bu alanda yeterli sayıda ve nitelikte kadrolu öğretim üyesi olacak.

- Formasyon eğitimi 5. yarıyılda başlayacak ve 2 yıla (dört yarıyıla) yayılarak verilecek.

- Formasyon eğitimine kabulde öğrencilerin ağırlıklı not ortalaması 4 üzerinden en az 2.5 olacak ve en fazla alttan başarısız 2 dersi bulunacak.

- Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans eğitimleri 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren açılmayacak ve daha önce izin verilenlere öğrenci alınmayacak.

- 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren mezun durumda olan öğrencilere pedagojik formasyon sertifikası eğitimi verilmeye başlanacak.

- Mezun durumda olan öğrencilerin diploma notu 4 üzerinden en az 2.5 olacak, mezunların formasyon eğitimi süresi iki yarıyıl olacak.

BAHAR ATAKAN- Milliyet ve İBRAHİM ASALIOĞLU -Zaman

formasyona almak google ara


formasyona almak google haber ara

23 Ocak 2010 20:15 Tarihli haber

facebook Twitter Bookmark digg it digg it Google kaydet! stumbleupon DMCA.com
 Yukarı Çık
Baslik:
Metin: /500


100 Yorum ___________________________________________________________________
formasyon

ilahiyat birinci sınıf öğrencisiyim formasyon lmak ıstsyorum nasıl olacağı ve kacıncı sınftan baslayarak alacğim acaba yardımcı olurmusunuz şimdiden tesekkürler
21 Aralik 2010 16:27 | Yukarı Çık
umutsuz

çalışkan magdur arkadaşım seni canı gönülden kutluyorum.okadar haklısınki ne yapsak boş.resmen dalga geçiyorlar.hizmetiçi ver zaten kpss engeli var hakkı olan kazanır.milyonlarca mezun kontenjan 250 çok komik.yazık emeklerimize.
03 Eylül 2010 02:08 | Yukarı Çık
çalşkan magdur

arkadaslar ne 2.5 yaaa bnm 3.5 yinede olmuyo bosuna üzülmeyin 250 kontejana 8500 basvuru bu rezillik ya 4.00 mı olsun notumuz lanet olsun okumasaydk keske
02 Eylül 2010 15:04 | Yukarı Çık
edebiyatçı

arkadaşlar çoğu okul sadece kendi öğrencisine açıyor. ben ege mezunuyum koskoca ege açmıyor. diploma notum da egeye göre gayet iyi ama diğer okullara göre kötü. barajı geçemeyenler üzülmesin ben barajın 10 puan üstündeyim ama benim hiç umudum yok. 4 yıldır formasyon almaya çalışıyorum.
31 Agustos 2010 18:03 | Yukarı Çık
birşeyler

allah aşkına bir şeyler yapalım. 2.5 ortalaması saçma. biri dava falan açmalı
25 Agustos 2010 15:39 | Yukarı Çık
YÖNETMELİK

2.5 maduruyum. gelinen durumu kesinlikle yanlış buluyorum. yanlış bağdattan dönermiş. umarım yanlışlarını anlarlar ve düzeltirler. hem bağdat yakın.
25 Agustos 2010 12:28 | Yukarı Çık
lisansı neden verdiler

not ortalaması düşükse neden lisansı verdiler öğrenciler başarısızmı yök'e sesleniyorum işsizlik derdi varken birde siz pisikolojimizi bozmayın okulsa okumanın yaşı ve sınırı olamaz
19 Agustos 2010 17:00 | Yukarı Çık
umutsuz

arkadaşlar yök 13tane üniverste yayınlamış ve sınırlı kontenjan sunmuş bu kontenjanlarla bu kadar mezuna nasıl formasyon verilecek ben anlayamadım.acaba kendi mezun oldugumuz üni alabilecekmiyiz haberi olan varmı lütfen cevap verirseniz sevinirim.öyle bir gerçek varsa zaten yök resmen bizimle dalga geçiyor.yeterince zaman kaybettik okumakla bari bundan sonra oyalamasınlar bizi.
19 Agustos 2010 01:04 | Yukarı Çık
GEO

biri bana cevap versin lütfen üniversite formasyon başvuru tarihleri ne zaman****
18 Agustos 2010 13:16 | Yukarı Çık
matematikçi

ben en çok şuna üzülüyorum bölümüme isteyerek gittim ve 4 sene boyunca sığ düşünceli ezbercilikten başka birşey öğretmeyen hocalarla uğraştım. okul bittikten sonra kendim çalıştım ve onların öğretemediği matematiği çok da güzel öğrendim daha önemlisi çok daha güzel öğretiyorum. sistemse bana sen öğretmen değilsin çünkü formasyonun yok diyor o olsa kpss den kaç aldın sorunu var. eğitim sistemi kötü diye feryat edenler atadığınız ögretmenler alanları dışındaki gereksiz bilgileri ezberlerken kendi branşlarını unutuyorlar. stres dolu zamanlardan sonra atanınca da vicdana bağlı elbette ama çoğu bir daha kitap bile açmıyor. bunların hepsi planlı tabi ki. düşünen beyinleri oyalama ve özel sektöre peşkeş çekme oyunu.
16 Agustos 2010 17:09 | Yukarı Çık
bahtsız

isyan arkadaş inanılmaz katılıyorum sana bölüm mezunlarının derdini o kadar ii anlatmışsınki tek kelime söylicek bişey bulamadım..en çok zoruma giden boşuna mı okuduk acaba bnu kendime itiraf etmek dahi istemiyrum..ama sanırım gerçek bu
16 Agustos 2010 13:00 | Yukarı Çık
rusca

arkadaslar formasyondan haber var mı ya
13 Agustos 2010 13:26 | Yukarı Çık
edebiyatçı

ardadaşlar ben alese girip çıkmaktan kafayı yedim. 3 yıldır 50 kişilik kontenjana 1000 kişi başvurdu kazanamadım. bu 2.5 barajı çok saçma her üniversitenin eğitimi aynı değil ki.
11 Agustos 2010 11:50 | Yukarı Çık
edebiyatçı

ardadaşlar ben alese girip çıkmaktan kafayı yedim. 3 yıldır 50 kişilik kontenjana 1000 kişi başvurdu kazanamadım. bu 2.5 barajı çok saçma her üniversitenin eğitimi aynı değil ki.
11 Agustos 2010 11:12 | Yukarı Çık
zynp

ingilizce işletme bölümü öğrencileri formasyon alıp ingilizce öğretmenliği yapabiliyor mu??
09 Agustos 2010 22:22 | Yukarı Çık
isyan

versi şu pedegojiyi yök. zaten kps gibi bir bela daha bekliyor bizi.bi 3 5 yıl daha kpsde oyalanır milyonlarca genç.kadro beklerken 40mıza da merdiven dayarız.sağlıkçı tanıtıklarım var düşük bir puanla 2 yıl okuyorlar ve düşük bir puanla da atanıyorlar hemencik.kimisi gece gündüz çalışıyor 90 alıp bişey olmuyor kimisi de 60 la atanıyor.biz bölümü baştan yanlış seçmişiz.malesef eğitimimiz ya tutarsa sistemi üzerine yürüyor.şansımıza ne çıkarsa.kimler öğretmen olmuş biz mi olamıycaz.ama malesef işimize çomak sokanlar var.2.50 çok saçma notlarda adletsizlik oluyor.adam üniversitede hoca veriyor kafasına göre notu.iyi hoş ilköğretimde bile hatırla matırla öğrencinin notu yükseltiliyor. ya da hoca öğrenciye kıcıksa notu haksız yere düşürüyor.şu diplama notu saçmalığına son verin artık.üniversitede bile çorabına varıncaya kadar her tarafına kopya sıkıştıran arkadaşlar gördüm.eski mezunlara haksızlık.boşuna mı okudun.geçmişler ola hıyar ağası der gibi bu uygulama.bu milletin evlatlarının gururuyla fazla oynamayın.yeter artık.bişey vercek yok kimsenin kedinin fareyle oynadığı gibi bizle oylanıyor.kapatın o zaman bu işe yaramayan bölümleri.ailelere yazık.3kuruş maaşla evlatlarını okutmaya çalışıyorlar.okuyacakta adam olacak.öğrencilere bile diyomiyordum çocuklarla okuyun diye ben ne oldumki ne diyeyim onlara.okumakta çözüm değii.falancanın yanında çırak girenler usta oldular.hayata öyle başlamak gerekirmiş.bu uygulama seneye miolacaktı o zamana kadar kim öle kim kala.ama uygulanmadan kaldırılmalı.herkes haklı sesini haykırsın.kurbanlık koyun gibi bekliyoruz burda.geçen yıl ankaradaki özel bir üniversite 89 puanla kapattı üstelik 10 milyar gibi bi de ücreti vardı.puan yüksek bi de üstüne para verceksin okumak için.garantisi de yok ki.kpps yede girmen gerekcek.yok ya arkadaşlar bizim bölüm baştan sona saçmalık.oüniversite okuyacak arkadaşlara sesleniyorum.sakın edebiyat bölümünü okumayın.pişman olmazsınız okumadığınız için.ben bölümümü severek gittim ama sonunda şunu anladım seni uzaktan srvmek aşkların en güzeliymiş.ama malesef geç oldu.bizden sonrakilerin canı yanmasın.bence kimse bu habere bel bağlamasın.başka ne kadar meslek varsa deneyin şansınızı.herkes öğretmen olcak değil ya.
31 Temmuz 2010 01:36 | Yukarı Çık
isyan

alese girmekten yöke kazandırdım paraları.matematik olmasa ales kolay olacak sözelcidem matematik matematikçiden sözel istenir.sırf kendi branşımımızdan alese girsek daha güzel olurdu.benim artık bu saçmalığı kaldırcak halim yok.keşki okumasaydım.daha iyi olurdu.şimdiye kadar ev araba sahibi falan olurdum.bize birşey verdiklari yok.havamızı alıyoruz.bizden ala hıyar olmaz.ben artık işimi değiştircem.ücretli öğretmenlikten de bıktım.kadrolu gelince postalanıyorsun.2yıllık mezunlar bile ücretli öğretmenlik yapıyor.onlara bile pedegoji verilir.bize verilmez.balık baştan kokar derler.eğitim sistemimiz bu kadar değişken ve kötüyken kpsye girdim memeurluk tercih etcem umarım o bari olsun
31 Temmuz 2010 01:08 | Yukarı Çık
isyan

bazı arkadaşlar saçma konuşmuş.adam bizim gibi bölüm mezunu değilki.ben özel bir üniversite de okudum.hocalar illettiadamlar kafasına göre veriyordu notu.kopya çekmesini beceren arkadaşlar da vardı.hocadan torpilli olanlar zaten geçiyordu.torpilin yoksa adam -d verip geçiyordu.hani nrde burda hak adalet.imam hatip mezunuyum diye yurt dışında okutum.mağdurduk alnımıza kara leke gibi imam hatip darbesini vurdular.ve üstelik üniversiteden yüksek puan almıştım.yıllar önce mühendisine bilmem falancasına verdiler formasyonu 3ayda başımıza öğretmen yaptılar.isteseler toptan hepimize verebilirler.düşük puanla anasınıf öğretmeni aldılar falanca bölüm yata yata kazanıyor.bize gelince hak hukuktan bahsedilir.
31 Temmuz 2010 00:53 | Yukarı Çık
rusça

arkadaslar sakin olun formasyon olayı daha belli degil sürekli üniversite hocalarımla görüsüyorum. daha yökteymiş cvp gelince paylaşırım ama2.5 ortalama sartmış
30 Temmuz 2010 14:29 | Yukarı Çık
lütfen yardımmm

slm. benim sorum biraz farklı ama cevaplarsanız sevinirim.. ben bu yıl ts-1 den 29.000 inici oldum ve puanımın tuttugu cografya bolumu veya sosyal bilgiler ögretmenligine gitmek istiyorum .2 arada 1 derede kaldım.. 2 sininde artılarını ve eksilerini karsılastırdım.ama karar veremedim tercih sıramda hangisini one yazacagımı .cunku one yazdıgım .buyuk ihtimalle gelecek.. sosyalın ataması az ve mezun cok.. egitim oldugu içinde okuması kolay olur diyen var.. cografya desen bolum oldugu için zor diyolar hem de formasyon meselesi var .ayriyeten de üniv. ortalaması 2.5 olacakmıs formasyon almak için.. ama üniv. bitirip formasyonu lınca da atanma olasılıgın fazla.. valla ne yapıyım bilmiyorum..lütfen yardımcı olun....:(
29 Temmuz 2010 19:03 | Yukarı Çık
ne olur yardım

ewet arkadaşlar lütfen bildiklerinizi paylaşın !
28 Temmuz 2010 14:22 | Yukarı Çık
Adaletini yediğimin ülkesi....

dağamı çıkacaz,madem öğretmen olamayacaaz neden okuduk lan 7 yaşımdan bu yana okuyorum yaşım 25.patlatacam kendimi giderkende götürecem onları yanımda ...
28 Temmuz 2010 13:55 | Yukarı Çık
OLASI FORMASYON

Evet arkadaslar bende bu sene coğrafya okumak istiyorum ama formasyon meselesi canımı sıkılyor acaba vazgeçip sosyal bilgiler mi okusam ne dersnizin yardım lutfen...
26 Temmuz 2010 15:05 | Yukarı Çık
ne olur yardım

ya ben bu sene coğrfya bölüm okumayı düşünüyorum . ama ne yapacağımı bilmiyorum.acaba boşunamı okurum ? lütfen yardım ediN! formasyn diolar oda karışık. allak bullak oldu kafam
25 Temmuz 2010 13:50 | Yukarı Çık
vıp

gazi formasyon başvuruları ne zaman bilen var mı?
23 Temmuz 2010 16:19 | Yukarı Çık
felsefeci

tarihçi kardeşim sana sonuna kadar katılıyorum...felsefe mezunuyum...5 yıllık üniyi 7 yılda bitirebildim...hem de hakkını vererek...ama eğitimdeki arkadaşlarım yata yata 5 senede geçtiler ve öğretmen oldular...onlar bile biz bu kafayla öğretmen oluyosak bu ülkede sizin prof olmanız lazım derlerdi...sana katılıyorum ...
19 Temmuz 2010 13:30 | Yukarı Çık
tarihçi

eğitim mezunları fen edebiyat nezunlarına bu tepkiniz ne?sizden daha zeki olmamız ve kpss de sizi safdışı bırakma korkunuz mu yoksa?yata yata dersleri geçen eğitimci ev arkadaşımın kıçı mezun olurken ilk yıla göre 10 misli büyüdü!
10 Temmuz 2010 11:51 | Yukarı Çık
cevaplütfen

atatürk üniversitesine formasyon için başvurular ne zaman olucak bilen var mı?
01 Temmuz 2010 15:44 | Yukarı Çık
cewap

arkadaşım yönetmenlik zaten bu yıl öğretime başlandımı 2010-2011 öğretim yılı olcak.yani bu olay bizide bağlar..tek umut davalar açılıp kazanmamızz..sende dava aç
29 Haziran 2010 00:01 | Yukarı Çık
YÖNETMELİK

Arkadaşlar 2,5 olayı bizi bağlamaması lazım bu yazıya göre; 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren mezun durumda olan öğrencilere pedagojik formasyon sertifikası eğitimi verilmeye başlanacak.
28 Haziran 2010 16:30 | Yukarı Çık
MAT

UYGULAMAYI DURDURMALI DAVA AÇSIN HERKES. YOKSA ÇOK GENÇ YANAR
27 Haziran 2010 21:34 | Yukarı Çık
dikkkaattt

boş boş yazıp durmayınn..biz kazandığımız seneki uygulama neyse bize geçerli yasada o olmalı..boş yazacağınıza dava açın..ben açtımm..ama çok olmalı..bişi kaypetmessinizz..açtığınız dava UYGULAMAYI DURDURMALI DAVA şeklinde olsun..yoksa 3 yılda bitmez..hadi herkes dava açmaya..yeni mat mezunuyum ve ortalamam 64.2 maleseff.. DURMAYINNNNNNN
27 Haziran 2010 21:29 | Yukarı Çık
formasyon başvurusu

mezun olalanlardan not ortalaması dışında ne istenecek? bsşvurular neye göre değerlendirilecek, okadar başvuru nasıl elenecek?
27 Haziran 2010 12:36 | Yukarı Çık
historian

MERHABA ARKADAŞLAR! EVET HERKES GİBİ BENDE FORMASYONDAN DERTLİYİM. BEN 2009 FEN EDEBİYAT MEZUNUYUM.YÖK ÜN İLGİNÇ KARARI KİMİLERİNİ SEVİNDİRDİ KİMİLERİNİ ÜZDÜ TABİ. YALNIZ ŞUNU FARKETTİM DİPLOMA NOTU YÜKSEK OLANLARIN KEYFİ YERİNDE DÜŞÜK OLANLARA TEPKİLİ. EĞİTİM FAKÜLTELERİDE BİZİ TEMBELLİKLE ŞUÇLUYOR.İLK ÖNCE BİZLER BİRLİK OLMALIYIZ BUNU UNUTMAYALIM VE DİPLOMA NOTU YÜKSEK DİYE ARKADA KALANLARI DIŞLAMAMALIYIZ. YADA FEN EDEBİYAT EĞİTİM FAKÜLTESİ AYRIMCILIĞI... NE İNSANLAR VARKİ SINAVLARDA KOPYA GEÇEREK YÜKSEK NOTLAR ALIYOR VE ÇALIŞANLARINDA ÖNÜNE GEÇİYOR. MALESEF BİRÇOK ÜNİVERSİTELERDE BU DURUMLARA GÖZ YUMULUYOR VE KİMİ NOTLARDA ADALETSİZ OLUYOR.BİRDE KİMİ ÜNİVERSİTELERİN GEÇME NOTU HALA DAHA 50 VE HOCALAR 50 VERİP GEÇİRİYOR. GERİSİNİ DÜŞÜNMÜYOR BİLE NOTUN YÜKSEĞİ DÜŞÜĞÜ ÖNEMLİ DEĞİL ONLAR İÇİN.BİRDE EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN ÖSS NOTLARI YÜKSEK EVET AMA FEN EDEB. FAK. DEN DAHA HAFİF DERSLERİ BUNU KABUL EDİN. FEN EDEBİYATLAR DAHA AYRINTI VE DAHA BİLİMSEL DERS GÖRÜYOR VE KİMSE BU ÖZELLİĞİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURMUYOR. LÜTFEN BİZLERİN HAKKINI YEMEYİN. AYRICA BİZLERİN BİRLİK OLMASI GEREK. BU SAÇMA SAPAN DÜZENE KARŞI. AMA GÖRÜYORUM Kİ YAZILAN MESAJLARDA AHLAKSIZCA LAFLAR SARF EDİLMİŞ. SONUÇTA MESLEKTAŞIZ. EVET HERKES KENDİNCE HAKLI AMA UNUTMAYIN Kİ BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR ARKADAŞLAR. MÜMKÜNSE BİRBİRİMİZE DAHA SAYGILI VE DAHA ANLAYIŞLI OLUP SESİMİZİ DAHA İYİ DUYURALIM. AYRICA FEN EDEBİYAT FAKÜLTELERİNİN AMACI BİLİM ADAMI YETİŞTİRMEK. MADEMÖYLE YÖK KARAR ALSIN VE HER ÜNİVERSİTEDE KADRO AÇSIN BİZLERDE ÜNİVERSİTELERDE BELLİ BİR SINAVA TABİ OLDUKTAN SONRA OKUTMAN YA DA ARAŞTIRMACI OLALIM. HEM BU ŞEKİLDE ÜLKEMİZDE DAHA ÇOK BİLİM ADAMI YETİŞİR VE EĞİTİM FAKÜLTELERİNİNDE İSYANI DİNER. UMARIM BU ÖNERİYİ BİRİLERİ YÖK E İLETİR:) TEŞEKKÜR EDERİM.
27 Haziran 2010 01:29 | Yukarı Çık
2.50

kendini bilmez bi kaç kişi kafasına göre toplanıp bazı kararlar alıyor. bunca sene okuyup emek veren insanları hiç düşünmeden tek kalemde kolayca silip atabiliyolar. hayatımız boyunca okuyup didinelim sonra birileri çıkıp kardeşim sen şansını kaybettin sen boşuna okudun desin. ben anlamıyorum eski mezunlar yeni çıkarılan bi yasaya nasıl tabi tutulur.az da olsa öğretmen olma şansımız vardı umutlarımız vardı onları da elimizden aldınız. kim bilir daha kaç hayat karatacaksınız.
19 Haziran 2010 19:18 | Yukarı Çık
2.50

arkadaşlar bilseydik ki not ortalaması isteyecekler okulu uzatır gene yükseltirdik ortalamayı işmi şimdi ortalaman düşük diye alınmamak.fen edebiyat mezununu almayacak başka alakasız bölümleri alacak(bir zamanlar ziraat müh lerinin ve daha bir çoğunun alındığı gibi) nasıl düzendir anlamadıkki bunun düzeltilmesini dileyelim
17 Haziran 2010 11:13 | Yukarı Çık
LÜTFEN SESİMİZİ DUYUN!....

Biz Fen Edebiyat mağdurları olarak bu yazıyı gönderiyoruz. Formasyon olayı bir yılan hikayesine dönüştü. Birkaç kişinin bir araya gelerek milyonlarca insanın kaderini değiştirecek kararlar almesından bıktık. Okula geliyorsun 4.sınıf olmuşsun, birkaç kişi oturup karar alıyor ve sen formasyon alamazsın, çünkü ortalaman 2.50 değil. Ama bilmiyorki okulunda geçme notu kaç ve neden bunu 4. sınıfta söylüyorsun? Şimdi kaybolan 4 yılımızı YÖK başkanı bize geri verebilecek mi? Biz bu saatten sonra ne yapacağız. Babamızın maaşı 15-20 milyar değil sadece 600 Tl ya da maaşşız köylü. Zaten formasyon alsak bile ne olacağımız belli değilken şimdi son umudumuzu da elimizden aldılar. Evet doğru yoldasınız, Kontenjanları artırmaya devam edin, mezun ettikleriniz aç sürünsün. Yeter Artık! Birkaç kişinin oturup son anda saçma sapan kararlar verip hayatımızı mahvetmesinden bıktık. Karar alırken lütfen kaç kişinin hayatını kararttığınıza dikkat edin. Yaparken yıkmayın. Şimdi kaybolan hayatlarımızı geri istiyoruz. Üniversiteniz de sizin olsun, eğitim sisteminiz de… Dışardan gelen yabancıları Türkiye’nin en üniversitelerinin en iyi bölümlerinde okuma hakkı verirken kendi çocuklarınızı Fen Edebiyatlara mahkum edip işsiz ve psikolojik olarak bitmiş gençler mezun ediyorsunuz. Formasyon bu ülkedeki en küçük problemlerden bir tanesi. Sizin aldığınız kararlar yanlış. Bravo umutlarımızı tükettinin ne yapacağını bilmeyen idealsiz gençler haline getirdiniz. Sonra da kalkıp Türkiye’yi nasıl kalkındıracağız diye nutuk atıyorsunuz. Lisans üstü Maskaralık eğimi almış ve bizim hakkımızda karar veren ve SÜREKLİ SİSTEMLERLE OYNAYARAK GENÇLERİ MAĞDUR EDEN VE UMUTSUZLUĞA DÜŞÜREN, GENÇLERİ BİR DENEY FARESİ OLARAK GÖREN SİSTEMDEN NEFRET EDİYORUZ. Not: BU BİR KOMİNİST DÜŞÜNCE DEĞİLDİR, BİZ ÜLKESİNİ SEVEN ANCAK ÇARESİZ BIRAKILMIŞ GENÇLERİZ. YAZAN: SİSTEM MAĞDURLARI…
15 Haziran 2010 14:57 | Yukarı Çık
ales

şart sadece ortalama mı... bu konuda net bir bilgi almak istiyorum.. yardımcı olursanız sevinirim..
14 Haziran 2010 16:41 | Yukarı Çık
ales

anlayamadım ales tamamen kalktımı şimdi sadec not ortalamasımı dkkate alınan
11 Haziran 2010 00:03 | Yukarı Çık
edebiyat

2.5 sınırının düşürülmesi gibi bir olasılık var mıdır?
08 Haziran 2010 23:57 | Yukarı Çık
pehh (miş)

kardeşim felsefe okuyorsun konuşuyorsun bilmeden.biz bunun içindeyiz asıl eğitim bişey öğrenmiyor gözümüzün önünde yatarak geçiyorlar işte.sen ne bilirsin sen anca bi kaç felsefecinin sözünü ezbere bilirsin.
03 Haziran 2010 01:20 | Yukarı Çık
kafam bir milyon ya

mezun durumda olanlar 2,5 ortalamayla formasyon alacak ya okuyor durumda olan 3. ve 4. sınııf öğrencileri ne yapacak bir şu karışklığa bir dur desin lütfen bize de yazık yaa edebiyatçı arkadaşlar haksız mıyım zaten dersler anamızı ağlatıyor üstüne bir de gelecek kaygısı.......
01 Haziran 2010 14:23 | Yukarı Çık
asparagas

slm arkadaşlar 81 ortalamayla 2008 de mezun oldum ama hala net bir haber yok bekliyoruz mezunlara verilmiyceği söylentisi çıktı şimdide...
28 Mayis 2010 23:03 | Yukarı Çık
2,50

Bende Fen Edebiyat Tarih Bölümü mezunuyum. Tabi ben Tarih Eğitimini ingilizce aldım. buna rağmen ortalamam 80. Çalışan işi ciddiye alanlar her zaman umdukları yerde olurlar. Aksini yapanlar ise, mutlak surette başarısızlığı tadacaklardır ki, tadıyorlar. Trükçe bölüm okuyupta 2,50 ortalama yapamayanlara diyeceğim şu: Ne yaptınız üniversitede? Kızlar peşinde koştunuz diy mi yoksa sloganalr atıp boşa yumruklar mı salladınız? alın size YÖK'lü yumruk. Oturun ve adaletin tecellisine boyun eğin.
27 Mayis 2010 12:58 | Yukarı Çık
kurban

ben 3deyken 4de okudum bilseydim bitirmezdim azkuzatırdım notumu yükseltirdim patdiye bişe çıkarılmaz böyle sistem olmaz yazık ailelerimizer nasıl söylenir böyle bişe ama ben kesin degldiye duydum yasa daha çıkmamışyani
27 Mayis 2010 01:08 | Yukarı Çık
felsefe

tek tek yazılanları okudum bende 2004 fen edebiyat fakültesi felsefe mezunuyum formasyon için yıllarca uğraştım ama birşey çıkmadı bu kanunla bizlerde öğretmenlik yapabileceğiz deniliyor ama günlerdir üniversiteleri arıyorum bir tenesi bile gel kardeşim burda var demedi bence bu da bizleri bekletmek için...
22 Mayis 2010 11:53 | Yukarı Çık
son edebiyatçı

arkadaşlar 2,5 in altında olanlar bizler canlı bomba mı olacağız.yani gidin kendinizi yök un önunde patlatın mı diyolar...
12 Mayis 2010 14:42 | Yukarı Çık
fizikci

eğitimciler kendilerini burda da belli ettirdi maşallah bu ahlaklada öğretmeniz diye geçiniyorlar..ateş bacayı sarmış anlaşılan.ewt öss de 3-5 puan fazla almış olabilirsiniz.ama gelgelelim ünv. eğitimine.valla benim bölümün eğitimi yatarak geçiyor bizim sınıfa baksanız millet kendini parçalıyor.fizik gibi bölümde bizim sınıfta 80den aşağı not yok.ayrıca dersimize giren birçok prof. var.valla hak eden kazanıyor boşuna öldürmeyin kendinizi.allahın adaleti işte
11 Mayis 2010 22:53 | Yukarı Çık
değil mi ama

peki ortalaması 2.5 un altında olanlara ne olacak pekii
01 Mayis 2010 20:37 | Yukarı Çık
pehhh

bundan bi 10 sene önce olsaydı derdimki harbi fen-edeb mezunları bu işin otunu bokunu öğreniyor eğitimcilerde iş yok fakat o devir kapandı matematik bölümü en düşük 255 ile kapattı matematik öğretmenliği 320 ile kapattı biri öss de matematikten 10 soru yapmış fen edeb e gitmiş diğeride fulle yakın çıkarmış sonra neymiş fen edeb zor bişe derdim ama kalsın ne zoru be bi bok bilmeden geliyosunuz sıkışıncada zor zor fen edeb mezunu farklı eğitim mezunu farklı o zaman kıçınızı kırıp biraz daha çalışıp eğitim okusaydınız bence yerinde bi uygulama hem tembel olacak hem formasyon alacak hemde öğretmen olacak oh ne ala sonra öğrenciler niye bilmiyor bilmez tabi adam soruları ezberliyo geliyo tahtada çözüyo ne anlatabilirki bu arada ben öğretmenmiyim değilim fen edeb mezunuda değilim inşaat mühendisiyim sadece gözlemleri mi tarafsız olarak yansıttım
30 Nisan 2010 23:09 | Yukarı Çık
fizikçi

selam arkadaşlar ben de fen edebiyat mezunuyum 2009 da mezun oldum notum2,03 formasyon alamıcak mıyım
30 Nisan 2010 22:50 | Yukarı Çık
edebiyat

arkadaşlar özellikle belirlenen ortalamanın altında olanlar var mısınız isyan çıkartmaya hodri meydan...adalet istiyoruz
29 Nisan 2010 23:58 | Yukarı Çık
edebiyat

2003 edebiyat mezunuyum artık formasyon alıp atanmak istiyorum baş vuru tarihini istiyorum
27 Nisan 2010 21:00 | Yukarı Çık
matematik

bana bakın kendini eğitimci zanneden eğit.fak.ler la siz 10-15 puan fazla aldıysanız 4 sene daha rahat okuyabilmek için aldınız bunu kafanızdan çıkarmayın kendinizi fen fak.cilerlede kıyaslamayın onlar kadar ağır eğitim bilginiz yoktur zaten siz konuları yüzeysel geçerken biz içine dibine kadar giriyoruz kafa yoruyoruz emeğimize saygınız olsun biraz çok eğitimcisin ne çene çalıyonuz kpss de alırsınız puanınızı olur biter ne bu tedirginlik ne bu korku ha anladım rahat okumaya alıştınız ya zorluk görmeden yine rahat kazanabilirizmi diye bekliyorsunuz ama daha çok beklersiniz...bence kpss y iyi çalışın sıkın artık kıçınızı biraz tamam mı milletin verdiği emeklere saygınız olsun biraz
24 Nisan 2010 13:45 | Yukarı Çık
matematik

bana bakın kendini eğitimci zanneden eğit.fak.ler la siz 10-15 puan fazla aldıysanız 4 sene daha rahat okuyabilmek için aldınız bunu kafanızdan çıkarmayın kendinizi fen fak.cilerlede kıyaslamayın onlar kadar ağır eğitim bilginiz yoktur zaten siz konuları yüzeysel geçerken biz içine dibine kadar giriyoruz kafa yoruyoruz emeğimize saygınız olsun biraz çok eğitimcisin ne çene çalıyonuz kpss de alırsınız puanınızı olur biter ne bu tedirginlik ne bu korku ha anladım rahat okumaya alıştınız ya zorluk görmeden yine rahat kazanabilirizmi diye bekliyorsunuz ama daha çok beklersiniz...bence kpss y iyi çalışın sıkın artık kıçınızı biraz tamam mı milletin verdiği emeklere saygınız olsun biraz
24 Nisan 2010 13:44 | Yukarı Çık
coğrafya

ya allah aşkına bilen biri, sene ya hangi okulların formasyon vereceğini açıklasın benim bildiğim kesin olarak balıkesir ünüversitesi veriyor
22 Nisan 2010 21:33 | Yukarı Çık
formasyonla mağdur oldum

ya kardeşim bu ülke yeni bir uygulama konulduğunda neden hep birileri mağdur oluyor. biz okurken hocalar düşük not vermek için ellerinden geleni yaptılar. benm ortalamam 57,08 dir ben şimdi nasıl formasyon alacağım söylermisinz?
22 Nisan 2010 11:21 | Yukarı Çık
2,5 un altı binlerce mezun

mezun öğrencilerin(bitirme notu2,5 olmayan) not ortalamasını arttırmak gibi bi şansı yok.Okurken böyle bi kuralda yoktu.Bizim için ne yapmayı düşünüyorlar
22 Nisan 2010 11:00 | Yukarı Çık
slm

bir ÖĞRETMEN ben öğretmenim bende 2 yıl eğitimini alıp avukat olayım ozaman.şeyini sallasan öğretmene çarpacak yani:)bütün malları öğretmen diye dolduracaklar sonra olan bizim gibi gerçek öğretmenlere olacak.bencede bu hıyarlar olsada atanamazlar.ben böyle işin içine. su yazdığın ne arkadsım böle ya ben de öğretmenim senin gibi meeeslektasım diyemicem insanlardan utanıorum biraz kelimelerini dikkatli seç.. lütfen
21 Nisan 2010 00:17 | Yukarı Çık
özlem

ben matematik bölümü öğrencisiyim sanki fen fakültesi matemetik bölümü okumak kolay...2.50 ortalama yapan sınırlı sayıda öğrenci var...öğretmen olacak olan fen fakültesi mezunlarının kalitesinden şüpeniz olmasın eğitim fakültesi okuyan arkadaşlar...
19 Nisan 2010 19:24 | Yukarı Çık
isimsiz

oh bee ymiş..yatın yatın ondan sonra hadi bakalım öğretmen olacaz.aklınız nerdeydi.siz gezerken biz ders çalışıyorduk.
18 Nisan 2010 19:59 | Yukarı Çık
bir ÖĞRETMEN

ben öğretmenim bende 2 yıl eğitimini alıp avukat olayım ozaman.şeyini sallasan öğretmene çarpacak yani:)bütün malları öğretmen diye dolduracaklar sonra olan bizim gibi gerçek öğretmenlere olacak.bencede bu hıyarlar olsada atanamazlar.ben böyle işin içine.
18 Nisan 2010 19:46 | Yukarı Çık
2.5 ustundekileri zaten direkt örtmen yapıolar ya

sevgili hıyarto arkadaşlarım fazla üzülmeyin zaten cogunuz atanamayacaktınız bahaneniz oldu fazla dert etmeyin
17 Nisan 2010 06:36 | Yukarı Çık
irfan ayyıldız

atatürk ünv gsf bölümünü bu sene bitirdim ortalamam 2.47 ve ales kasım ayı sınavından 71 aldım tek hayalim öğretmen olmktı bu çok büyük bir haksızlık ne yapalım
10 Nisan 2010 13:35 | Yukarı Çık
ülkü kale

not otrtalaması 2.5 un altında olanlar ne yapacak bu na da bi çözüm bulunsun zaten fen edebiyat okumak zor..bi de not şartı getirilmiş kpss den düşük alanlar atanmasın, kpss elemesi var zaten...bu durum düzeltilsin lütfen...
09 Nisan 2010 19:18 | Yukarı Çık
Kontejen var mı?

arkadaşlar formasyonu ortalaması 2.5 ve üzeri olan herkese vercekler mi yoksa yine kontenjan dahilinde sıralama mı ?
04 Nisan 2010 19:29 | Yukarı Çık
formasyon

böyle bir şey olabilir mi .2,5 diploma notunun altındakiler nolacak.bütün mezunlara açıköğretm gibi verilsin.zaten kpss den yüksek alan atanacak.haksızlık valla inşallah düzeltitir bu yanlış.
31 Mart 2010 17:46 | Yukarı Çık
ales

arkadaşlar ales başvurusu bitmek üzere mezunlar tezsiz için başvuracak mı?ben daha başvurmadım bekliyorum.lütfen girip girmeyeceğimizi bilen varsa cevap yazsın
26 Mart 2010 14:03 | Yukarı Çık
ortalama sınırı değişebilir mi??

daha önce mezun olupta ortalaması 2.5 altında olanlar ne yapacak??haksızlık bu..bilseydik böyle olcanı bizde ona göre çok çalışırdık...daha önceki mezunlara başka bi hak daha verilmeli bu böyle olmamalı sesimizi duyurmalıyız
25 Mart 2010 12:58 | Yukarı Çık
başvuru nasıl olcak??

peki arkadaşlar eğer ales e girilmiyerek sadece 2,5 not ortalamasına göre öğrenci alınacaksa nereye başvurulacak ve ne zaman başvuru yapılcak??
24 Mart 2010 00:28 | Yukarı Çık
formasyon

arkadaşlar mezunların seneye kesin olarak formasyon almaya başlayacakları kesin mi.eğer alacaklarsa istediği üniversiteden mi yoksa mezun olduğu üniden mi alacak.bilgisi olan paylaşsın lütfeeen
22 Mart 2010 11:05 | Yukarı Çık
formasyon

arkadaşlar mezunların seneye kesin olarak formasyon almaya başlayacakları kesin mi.eğer alacaklarsa istediği üniversiteden mi yoksa mezun olduğu üniden mi alacak.bilgisi olan paylaşsın lütfeeen
22 Mart 2010 11:01 | Yukarı Çık
ne yapacaz şimdi...

eski mezun olup not ortalaması 2.5 altında olan binlerce öğretmen adaylarının öğretmen olma hayellerini öldürdülermi? tam yöke uygun bir karar bizde toptan ölelim bari...
16 Mart 2010 13:37 | Yukarı Çık
hülya cihan korkmaz

formasyonun kaldırılmasına çok sevindim.bende yozgat fen edeb fak.türk dili ve edeb.mezunuyum.kaç senedir formasyon almaya uğraşıyordum ama alamıyordum.Bende eşimde bu habere o kadar sevindik ki bilemezsiniz.Arkadaşlar yolumuz açık olsun.
11 Mart 2010 19:34 | Yukarı Çık
formasyon

ortaması 2.5 altındaki öğrenciler kesin alamayacak mı
08 Mart 2010 13:26 | Yukarı Çık
formasyon

meraba ben ytu matematık bolumu ogrencısıyım bızım unı formasyon vermıyo .. daha mezun da degılım hıc alamayacak mıyım .yoksa okul bıtınce sansım olacak mı..? cevap yazarsanız sevınırım
07 Mart 2010 21:11 | Yukarı Çık
simdi ne olacak

tezsiz yüksek lisansı yapıpta uzatanlar ne olacak
04 Mart 2010 14:29 | Yukarı Çık
formasyona başvuru

arkadaşlar formasyona alım nasıl olacak yanı 2.5 ve üstü herkese vercekler mi yoksa yine kontenjan dahilinde sıralama mı olacak bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
01 Mart 2010 00:30 | Yukarı Çık
başka üniversite

merhaba arkadaşlar ben yüzüncü yıl üniversitesi fen edebiyat fakültesi türk dili edebiyatı son sınıf öğrencisiyim,yeni çıkan yök kanununa göre seneye kütahya dumlupınar üniversitesinde pedagojik formasyon alabilir miyim.
28 Subat 2010 19:57 | Yukarı Çık
ales yokmu yani

mezun olanlar için sadece ortalamaya mı bakılacak yani
28 Subat 2010 15:45 | Yukarı Çık
oh bee

bu durumu günlerdir bekıyorum . sonunda acıklandı. bende ögretmen polmak istiyorum çok şükür olacam inş.
28 Subat 2010 14:17 | Yukarı Çık
formasyon

evet kesin kalktı.ben de osmangazi ünideyim.yökün bu kararı bizim okula da geldi aynen burda yazan şekilde.formasyon hakkı verilen ünilere eğer bu sene mezun olcaksan ortalamanla başvurcaksın.alesin bi önemi kalmadı.
24 Subat 2010 18:19 | Yukarı Çık
doğru mu

kesin kalktı mı tezsiz yüksek lisans?
19 Subat 2010 13:13 | Yukarı Çık
Dosk Siteler: haber Kaynak gösterilemeden yayinlanamaz. Haberleri Haberleri